Cingleres de la Gavarresa

Accés al punt d’inici:

Per la carretera C-25 (Eix transversal) des de Vic o des de Manresa fins a trobar la sortida de Santa Maria d’Oló i seguint per la carretera BV-4315 fins a Oló. Just a l’entrada del poble, es troba la Plaça Catalunya i punt d’inici de la ruta.

Descripció de l’itinerari:

Des de la plaça es baixa pel carrer principal passant per la plaça Sant Antoni Maria Claret i es puja fins a les escoles per a anar a prendre el camí de Cal Colltort d’on es va a trobar la pista que baixa fins al Mas la Garriga. Des d’aquí es remunta una forta pujada fins a l’ermita de Sant Nazari i a continuació, de baixada, s’arriba al mas Berengueres. En aquesta cruïlla s’agafa el camí direcció al mas Ciuró, Oriols, el Prat d’Oriols, la Torre d’Oriols i es segueix fins a Torroella. L’itinerari continua més a l’oest fins a la Vall des d’on es retorna, de pujada, fins al poble.

Interès de la ruta:

La riera de la Gavarresa al llarg del terme d’Oló i les espectaculars cingleres que s’hi han format. També cal destacar l’ermita de Sant Nazari i tot l’entorn natural, ple de petites valls i serres que configuren un paisatge ben especial.

Dades tècniques i senyals de seguiment: