Construccions de pedra seca

Accés al punt d’inici:

Per la carretera C-25 (Eix transversal) des de Vic o des de Manresa fins a trobar la sortida de Santa Maria d’Oló, i seguint per la carretera BV-4315 fins a Oló. Just a l’entrada del poble, es troba a la Plaça Catalunya i punt d’inici de la ruta.

Descripció de l’itinerari:

Des de la plaça es travessa el carrer cap al torrent Gros direcció a la Rovirola i a l’alçada del pla de Cal Graci s’agafa el sender sud- oest. Es continua de baixada per anar a trobar el torrent d’Altimires i es creua la Serra Borina fins a la Riera d’Oló. Des d’aquí es remunta per la pista, aigües amunt, per anar a trobar el caminet de pujada a Feixetes i arribar a la font de les Hortes. Es segueix sentit nord cap al serrat del Segimont, on s’arriba al corriol de baixada al pla de l’illa. Es creua de nou la riera d’Oló i es puja pel serrat de l’Auberg, més al nord, fins a l’oratori de Sant Sebastià. Es continua, ja de tornada, per plans i avall, cap al poble passant pel pla de la Morena fins a la plaça Catalunya.

Interès de ruta:

L’entorn paisatgístic humanitzat i sostenibles amb la natura: les feixes sostingudes per murs de pedra seca i varietats de barraques de pedra seca. També cal destacar l’entorn de la riera d’Oló, les canviants vistes al poble, el serrat del Segimon i l’oratori de Sant Sebastià.

Dades tècniques i senyals de seguiment: