Sender de la Riera d’Oló

Accés al punt d’inici:

Per la carretera C- 25 (Eix transversal) des de Vic o des de Manresa fins a trobar la sortida de Santa Maria d’Oló i seguint per la carretera BV– 4315 fins a Oló. Just a l’entrada del poble, es troba la Plaça Catalunya i punt d’inici de la ruta.

Descripció de l’itinerari:

Des de la plaça se segueix avall pel carrer principal passant per la plaça de Sant Antoni Maria Claret i la nova església de Santa Maria. Es continua pels carrers estrets i després pel caminet, de baixada fins a anar a creuar la riera d’Oló. Des d’aquest punt, direcció sud-oest, aigües avall de la riera, es segueix pel camí lateral que va vora de la Riera d’Oló fins a Sant Joan Vell. A partir d’aquí, es retorna passant per la baga dels Plans i la baga de Moratones, s’arriba al corriol de les Marrades. Des d’aquest punt, es retorna al poble, prenent el mateix camí que hem pres a l’inici del nostre itinerari.

Interès de la ruta:

La riera d’Oló i el bosc de la ribera, la font del Roc, l’aqüeducte del molí del Coix, el molí d’Altimires, l’ermita de Sant Joan Vell, el mirador del Cingle dels Plans i la font de les Bruixes. També cal destacar les visites a dalt el poble.

Dades tècniques i senyals de seguiment: