Sender de Puig Rodó

Des del poble, es va al camí sobre la boca nord de la mina i uns metres més enllà, s'agafa un altra camí a l'esquerra. Passada una vall, se segueix el camí de la dreta, que recorre tota la vall, gira, creua la riera i se seguim un camí a la dreta que s'enfila (només una mica més amunt hi ha l'accés a la Font Canaleta; l'indret on està situada té un encant molt especial i a més a més diuen que la seva aigua té propietats medicinals. Des del poble triguem aproximadament 1 hora en arribar-hi - 4 km). Seguint el camí s'arriba a un petit pla amb una cruïlla i s'agafa el camí que puja, passant arran de la Casanova de la Vall, i que arriba al camí ramader o de França. Se segueix aquest camí cap a la dreta, fins al collet de la Caseta Alta, on hi ha el GR 3 i 177. Continuem per la dreta. A uns 700m hi ha el Puig Rodó - que es veu al front- . S'agafa una pista que baixa fins a arribar a la Cabanya, Comes Vell i Comes Nou, a tocar de la carretera. Finalment es puja, passant per Cal Jan, fins a retrobar la pista gran per on passen els GR 3 i 177, i es torna a l'Estany.